مشكل جنسى جوانان شهوت و راه حل آن ازدواج موقت
مشكل جنسى جوانان
شهوت و راه حل آن
ازدواج موقت
از يك طرف مشکلات عدیده از قبیل:
حال مىگوييد چه بايد كرد؟
راه حل اين مشكل چيست؟
مشكل جنسى جوانان
شهوت و راه حل آن
ازدواج موقت
اكنون
اين اصل كلى را درباره «غريزه جنسى» كه به عقيده بسيارى از روانكاوان نيرومندترين
غرايز انسان (يا لااقل يكى از نيرومندترين آنهاست) مورد بررسى قرار دهيم:
بارها
جوانان اين موضوع را (كتباً يا شفاهاً) با ما در ميان گذاردهاند كه به عقيده آنان
جوانان پاكدامن در اجتماعات كنونى در يك بن بست غير قابل حل از نظر امور جنسى قرار
دارند، و براى پيدا كردن راه حل، از ما استمداد جستهاند.
مشكل
جنسى جوانان (مخصوصاً در اجتماعات كنونى) بسيار جدى و قابل مطالعه است زيرا:
از يك طرف مشکلات عدیده از قبیل:
1) عدم تمكن مالى
2) ادامه تحصيل كه غالباً تا سن 20 و 25 سالگى طول مىكشد
3) دوران طغيان غريزه سركش
جنسى
4) عدم امکان ازدواج و تشكيل خانواده
5) دشواری «پارسايى مطلق» و ناديده گرفتن اين غريزه سركش
6) مناظر تحريكآميز كنونى
حال مىگوييد چه بايد كرد؟
البتّه
افراد بىبندوبار با پناه بردن به مراكز فحشا به گمان خود اين مشكل را حل
كردهاند،
ولى بايد ديد براى افراد پاكدامن و با ايمان چه
راه حلّى وجود دارد؟
حال
مىگوييد چه بايد كرد؟ البتّه افراد بىبندوبار با پناه بردن به مراكز فحشا به
گمان خود اين مشكل را حل كردهاند، ولى بايد ديد براى افراد پاكدامن و با ايمان چه
راه حلّى وجود دارد؟
اين
مشكل به صورت جدىتر در مورد دانشجويانى كه به خارج مىروند خودنمايى مىكند
راه حل اين مشكل چيست؟
1)
ازدواج موقت :آنهايى
كه چشم و گوش بسته مىگويند «ازدواج موقت يك نوع جواز شرعى آدم فروشى است و مقام
زن را پايين مىآورد» صريحاً به ما بگويند در جواب اين جوانان چه بايد گفت: آيا
هرگز در عمر خود براى حل مشكل جنسى جوانان فكر كردهاند؟
2) راه حل منفی و حرام : ممکن نبودن پارسایی مطلق و خویشتن داری و تسلط بر نفس . و آيا
فحشا و خودفروشى ننگين زن و آن وضع رسواى محلههاى بندنام شما (مىگوييم «شما» چون
ساخته افكار غلط شماست) احترام به مقام و شخصيت زن مىباشد؟آيا ايجاد اينگونه
محلات (به طور آشكار يا مخفيانه) در بسيارى از شهرهاى دنياى امروز موجب الغاى
بردگى زنان و از بين بردن جواز آدمفروشى است؟
3) آيا او هم مثل شما دست به منفى بافى مىزند؟
آيا
بهتر نيست به جاى آزادى روابط نامشروع، افرادى كه مىخواهند با هم تماس داشته
باشند پيمان ازدواج محدود و موقتى ببندندو تمام شرايط آن را در نظر بگيرند و رعايت
كنند درست مانند زن و شوهرهاى دائمى در اين مدت متعلق به هم باشند و در يك محيط
پاك زندگى زناشويى صحيحى كنند، و اگر فرزندى هم نصيب آنها شد متعلق به آنها باشد،
كجاى اين قانون عادلانه و عاقلانه، بد است؟!
اسلام با طرد غريزه جنسى، مخالف است. «إِلَّا عَلى أَزْواجِهِمْ»معارج 30
ارضاى غريزه جنسى از راههاى حرام،( مثل استمناء و خود ارضاعی ) نوعى تجاوزگرى است.( استمناء یک نوع تجاوز و زنا
کردن به خود میباشد امام صادق علیه السلام این آیه را فرمودند مربوط به خضخضه می
باشد که همان استمناء است) «فَمَنِ
ابْتَغى وَراءَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ العادُونَ» معارج 31
در بسيارى از شرائط و محيطها، افراد فراوانى در
سنين خاصى قادر به ازدواج دائم نيستند، يا افراد متاهل در مسافرتهاى طولانى و يا
ماموريتها با مشكل عدم ارضاى غريزه جنسى روبرو مىشوند.
اين موضوع مخصوصا در عصر ما كه سن ازدواج بر
اثر طولانى شدن دوره تحصيل و مسائل پيچيده اجتماعى بالا رفته، و كمتر جوانى
مىتواند در سنين پائين يعنى در داغترين دوران غريزه جنسى اقدام به ازدواج كند،
شكل حادترى به خود گرفته است.
با اين وضع چه بايد كرد؟
آيا بايد مردم را به سركوب كردن اين غريزه
(همانند رهبانها و راهبهها) تشويق نمود؟
يا اينكه آنها را در برابر بىبندوبارى جنسى
آزاد گذاشت، و همان صحنههاى زننده و ننگين كنونى را مجاز دانست؟
و يا اينكه راه سومى را در پيش بگيريم كه نه
مشكلات ازدواج دائم را به بار آورد و نه آن بىبندوبارى جنسى را؟
خلاصه اينكه" ازدواج دائم" نه در
گذشته و نه در امروز به تنهايى جوابگوى نيازمندىهاى جنسى همه طبقات مردم نبوده و
نيست، و ما بر سر دو راهى قرار داريم يا بايد" فحشاء" را مجاز بدانيم
(همانطور كه دنياى مادى امروز عملا بر آن صحه گذارده و آن را به رسميت شناخته) و
يا طرح ازدواج موقت را بپذيريم، معلوم نيست آنها كه با ازدواج موقت و فحشاء
مخالفند چه جوابى براى اين سؤال فكر كردهاند؟! طرح ازدواج موقت، نه شرائط سنگين
ازدواج دائم را دارد كه با عدم تمكن مالى يا اشتغالات تحصيلى و مانند آن نسازد و
نه زيانهاى فجايع جنسى و فحشاء را در بر دارد.