معنای شهوت‏ و عوامل تحريك شهوت‏

معنای شهوت‏ و عوامل تحريك شهوت‏ عوامل تحريك شهوت‏ بى‏حجابى‏ چشم‏چرانى‏ 3. خودآرايى‏ رابطه پنهانى‏ رفتار تحريك‏آميز شيطان صحنه شهوانى‏ صداى نازك

1 خرداد 1396

اهداف بعثت انبیاء ابزار بعثت :

هدف اصلى بعثت انبياء رهبران الهى ابزار بعثت : 1) بينات 2) كتاب 3) ميزان قرآن کریم جامع ابزار سه گانه بعثت اهداف ار بعثت 1) مردم خود اقامه عدل کنند 2) تلاوت آبات 3) تعلیم کتاب 4) تعلیم سنت 5) تزکیه نفوس بشر 6) شكستن غلها و زنجيرهاى اسارت 7) تكميل ارزشهاى اخلاقى 8) بعثت پيامبران، براى اتمام حجّت خدا بر مردم: 9) هدف از ارسال پيامبران، اطاعت از آنان به اذن الهى: 10) ايمان وعمل صالح براى رسيدن به امنيّت خاطر، هدف رسالت انبيا: 11) حكومت، داورى و حلّ اختلافات مردم، از اهداف رسالت پيامبران: 12) پرستش خدا و نفى طاغوت‏ها، از اهداف بعثت پيامبران: 13) آزمون و امتحان انسانها، و جداسازى صفوف و تصفيه اثر شمشیر و قلمرو" منطق" و" زور"!

3 اردیبهشت 1396

کتاب 110 کلید واژه حجاب و عفاف و زمینه های آن در قرآن

کتاب 110 کلید واژه حجاب و عفاف و زمینه های آن در قرآن کریم در این کتاب 70 طرح قرآنی و روایی وجود دارد که شرح این هفتاد طرح در کتاب آمده است . برای خریداری به شماره 09133101687 تماس بگیرید

30 فروردین 1396

کتاب فنون و مهارتهای تبلیغی در ارائه مفاهیم قرآنی و روایی در سه جلد تدوین شده با مطالب جذاب در 16 طرح قرآنی و روایی

کتاب فنون و مهارتهای تبلیغی در ارائه مفاهیم قرآنی و روایی در سه جلد تدوین شده با مطالب جذاب در 16 طرح قرآنی و روایی

30 فروردین 1396

آثار روزه در قرآن کریم مسابقه در آثار روزه در قرآن کریم در ماه مبارک رمضان

آثار روزه در قرآن کریم مسابقه کوتاه در ماه مبارک رمضان مسابقه در آثار روزه در قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اساتید مربیان و مدرسان این آیات را برای دانش آموز و دانشجویان خود انتخاب کنند و این مسابقه قرآنی را اجرا کنید . 1- تقوا پیشگی 2- جبران خسارت اخلاقى و معنوى 3- روزه، زمينه‏ساز هدايت انسان و سپاسگزارى 4- صبور و مقاوم شدن مردم با روزه گرفتن 5- وسیله نزدیک شدن به خداوند جواب مسابقه :

30 خرداد 1395

مسابقه ماه مبارک رمضان در آثار روزه در قرآن کریم

آثار روزه در قرآن کریم مسابقه کوتاه در ماه مبارک رمضان مسابقه در آثار روزه در قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اساتید مربیان و مدرسان این آیات را برای دانش آموز و دانشجویان خود انتخاب کنند و این مسابقه قرآنی را اجرا کنید . سوال : آیات زیر را بخوانید و آثار روزه ماه مبارک رمضان را بیان کنید. 1- تقوا پیشگی 2- جبران خسارت اخلاقى و معنوى 3- روزه، زمينه‏ساز هدايت انسان و سپاسگزارى صبور و مقاوم شدن مردم با روزه گرفتن 4- وسیله نزدیک شدن به خداوند

9 خرداد 1395

مسابقه مهدویت در قرآن کریم : کلمات الهی در قرآن کریم و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

مسابقه مهدویت در قرآن کریم : کلمات الهی در قرآن کریم و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف طریق مسابقه : بِالْغَيْبِ فَأَتَمَّهُنَّ أَ فَغَيْرَ دينِ اللَّهِ يَبْغُونَ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ مَنْصُوراً السَّاعَةَ يَوْمَ الْفَتْحِ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ بِأَيَّامِ اللَّهِ أَئِمَّةً الْوارِثينَ

28 اردیبهشت 1395

مسابقه قرأني در أيات دعاهاي قرأني همراه با موضوعاتش

دعاهاي قرأني همراه با موضوعاتش: مسابقه قرأني در أيات دعاهاي قرأني طريق مسابقه : أدرس مثلا 10 أيه از أياتي كه ذكر شده است به فرزندان و يا دانشجويان و دانش أموزان داده شود و از أنها خواسته شود با مراجعه به أدرس أيات و خواندن أيات كريمه با دقت و توجه بيان كنند كه أين أيه دعا براي جه حاجت يا موضوعي است دعاهاي قرأني همراه با موضوعاتش: مسابقه قرأني در أيات دعاهاي قرأني همراه با موضوعاتش طريق مسابقه : آخرت اقامه نماز الحاق به صالحان امامت امداد امنيّت بركت بهره‏مندى رحمت فرزند پادشاهى وعده خدا تسليم توبه كنندگان توفيق شكر توفيق عمل: ثبات قدم حفظ آبرو خوشنامى دنيا رزق رفع كينه زكات دهندگان شرّ شرح صدر صبر صداقت عفو خدا علم فرزندان فرزنددار شدن قبولى اعمال قبولى نذر محمّد صلى الله عليه و آله منافقان مؤمنان نجات از ظالمان هدايت والدين

6 فروردین 1393

مسابقه در أيات نوراني قرأن در فضايل حضرت ؤهرا سلام الله عليها

ستاره درخشان فاطمه زهرا در أيات نوراني قرأن كريم حضرت زهرا در قرأن كريم فضايل حضرت زهرا در قرأن كريم مسابقه أيات قرأن كريم در فضايل فاطمي مسابقه أيات قرأن كريم در فضايل فاطمي در بهار 93 طریق مسابقه : اين مسابقه دو مرحله دارد مرحله اول : مرحله دوم مسابقه . 1- حضرت فاطمه و فراوانی و برکت و خير كثير 2- ذكر كثير 3- بركزيدكي حضرت زهرا سلام الله عليها 4- دو درياي عميق 5- اذيّت حضرت زهرا سلام الله عليها 6- اهل بيت مطهر 7- سوره انسان‏ 8- فدك 9- كلام فاطمه زهرا سلام الله عليها كلام حضرت زهرا سلام الله عليها 10- نجات از حيرت و سرگردانى 11- تكرار و أثارش وَ أْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلاةِ تكرار مثبت: 12- ديدن حضرت زهرا سلام الله عليها 13- توسل به حضرت زهرا سلام الله عليها 14- مادر اهل بيت عصمت و طهارت 15- اصالت خانوادگى 16- انفاق بهترین چیز جهاز فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم عقد و عروسى‏ ليست جهاز حضرت فاطمه: مهريه‏ 17- أيه مباهله و عظمت حضرت زهرا سلام الله عليها 18- فاطمه از بهشت و درخت طوبی 19- غذاي بهشتي 20- خانه حضرت زهرا سلام الله عليها 21- برخورد ملايم با حضرت فاطمه و خواسته أن حضرت 22- نمونه بارز صديقان 23- الكو و نمونه و كلام حضرت در اخلاص نگاهى به مسئله ريا

3 فروردین 1393

مسابقه تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم مسابقه در آیات 60 تا 82 سوره کهف مسابقه در 73 دستور استادی و شاگردی در داستان موسی و خضر روز معلم و آداب شاگردی و استادی

مسابقه تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم مسابقه در آیات 60 تا 82 سوره کهف مسابقه در 73 دستور استادی و شاگردی در داستان موسی و خضر روز معلم و آداب شاگردی و استادی طریق مسابقه: آیات 60 تا 82 سوره کهف را با دقت مطالعه کنید و چند پیام در مورد استادی و شاگردی بیان کنید . امتیاز برای کسی است که بیشترین پیامها را استخراج کند. راهنمایی: ترجمه آیات و یا پیامهای تفسیر نور را بخوانید تا بهتر بتوانید در این مسابقه با امتیاز بالا قبول شوید. تلاش شاگرد براى ملاقات استاد هجرت و سفر براى كسب علم طالب علم بايد سراغ استاد و عالم برود شاگرد اگر در طلب علم و استاد، عمرى جستجو کند جا دارد دريا و كنار دريا مى‏تواند محلّ مناسب و سالم و آماده‏اى براى آموزش مهم گشتن و پيدا نمودن و شاگردى آنان هم خودش و هم استادش عبد باشند. دريافت رحمت و علم الهى بالاتر از هر دانايى، داناترى است اگرد باید شاگردی خود را با اجازه آغاز کند. شاگرد باید خود را پيرو استاد معرّفى کند شاگرد باید قول یدهد كه نافرمانى نكند شاگرد كارها و سخنان استاد خود را باید فرمان بداند در مقابل استاد، ادب و تواضع داشت مسافرت با عالم و تحمّل سختى‏ها در راه كسب علم شاگردى كند تا حكمت بياموزد علم انبيا، و اساتید محدود و قابل افزايش است آگاهى اساتید و شاگردان به معارف و علوم الهى برای استاد و شاگرد علم به تنهايى هدف نيست مربّى و معلّم بايد از ظرفيّت شاگردان آگاه باشد. ظرفيّت افراد و حتی اساتید براى آگاهى‏ها متفاوت است رشد علمى شاگرد بدون صبر، ميسّر نيست شاگرد با صبر و لطف الهى مى‏تواند به رشد و كمال برسد اطاعت از معلّم و صبر در راه تحصيل تعهّد گرفتن استاد از شاگرد در مسايل علمى و تربيتى سؤال كردن شاگرد از استاد ، زمان دارد و شتابزدگى در سؤال، ممنوع است جوابهای استاد، باید با دليل، منطق و حكيمانه باشد. استاد و مربّى بايد از ذهن شاگردان، ابهام زدايى كند شاگرد و استاد باید در آموزش و تعلیم و تعلم زمان را از دست ندهد شاگرد باید بداند که فراگيرى علم، محدود به زمان و مكان و وسيله‏ى خاصّى نيست گاهى لازمه‏ى آموزش، خراب كردن است اعتراض شاگرد به استاد باید با دلیل باشد معلّم و استاد مى‏تواند شاگرد خود را مؤاخذه كند. استاد در تعليم و تربيت نبايد كار را بر شاگردان سخت گرفت معلّم و استاد، پس از پذيرش اشتباه و عذرخواهى شاگرد، تعليم و ارشاد را ادامه دهد معلّم بايد شاگرد را به تدريج با معارف آشنا كند. در بین شاگرد و استاد مراعات محكمات، مهم‏تر از تعهّدات اخلاقى است بین استاد و شاگرد اگر تضادّ فكرى باشد و يكديگر را درك نمى‏کنند، بى آنكه مقاومت کنند از هم جدا شوند خوب است اعتراضات شاگرد به استاد جنبه سوال داشته باشد

10 اسفند 1392

  • تعداد رکوردها : 33

حديث

    قَالَ الصادق علیه السلام : مَسْحُ الْوَجْهِ بَعْدَ الْوُضُوءِ يَذْهَبُ بِالْكَلَفِ وَ يَزِيدُ فِي الرِّزْق‏ وَ أُمِرَ بِمَسْحِ الْحَاجِبِ وَ أَنْ يَقُولَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الْمُحْسِنِ الْمُجْمِلِ الْمُنْعِمِ الْمُفَضِّلِ فَلَا تَرْمَدُ عَيْنَا

    و فرمود: دست كشيدن بچهره پس از وضوء ككمك چهره را بزدايد، و روزى را فراوان كند، تذکر: قبل از وضو پاهای خود را خوب بشویید تا تمیز شود که وقتی مسح کشیدید رغبت داشته باشید که آب دست و مسحتون را روی صورت بکشید. البته مومن همیشه باید پاهایش تمیز باشد. و فرمود: بابرو دست كشند و گويند: االْحَمْدُ لِلَّهِ الْمُحْسِنِ الْمُجْمِلِ الْمُنْعِمِ الْمُفَضِل‏تا چشم درد نگيرد،

    بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج‏59، ص: 27