Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 211247
تعداد مشاهدات : 608

بهترین مطالب و بهترین کلام از دو دریای بیکران قرآن کریم بهترين‏ كلام‏ از بهترين گوينده برای بهترین شنونده شکوه کلام اهل بیت عصمت و طهارت

بهترین مطالب و بهترین کلام از دو دریای بیکران قرآن کریم بهترين‏ كلام‏ از بهترين گوينده برای بهترین شنونده شکوه کلام اهل بیت عصمت و طهارت

بهترین مطالب و بهترین کلام از دو دریای بیکران بهترین کلام از قرآن حکیم قرآن کریم بهترين‏ كلام‏ از بهترين گوينده برای بهترین شنونده شکوه کلام اهل بیت عصمت و طهارت بهترین کلامها از قرآن ناطق اهل بیت عصمت و طهارت جانشینان پیامبر روایات اهل بیت عصمت و طهارت بهترین کلام


سخن روز و تر و تازه

بهترین مطالب  و بهترین کلام  از دو دریای بیکران

افتخار دارم که خداوند به این بنده حقیر و ناچیز توفیق داده است که بهترین مطالب را از دو دریای بیکران قرآن و عترت در این سایت بنویسم  و چیزی جز آن ننویسم . الحمد لله رب العالمین

بهترین کلام از قرآن حکیم

قرآن کریم بهترين‏ كلام‏ از بهترين گوينده برای بهترین شنونده

كلامى چون قرآن كريم كه بهترين‏ كلام‏ و از بهترين گوينده  است ما هم باید لیاقت  بهترين شنوندگی را داشته باشیم   

 قرآن بليغ‏ترين كلام و يا بهترين‏ كلام‏ برای عالم بشریت  است و هيچ بشرى نمى‏تواند بليغ‏تر و بهتر از آن را به وجود آورد

خداوند در سوره زمر آیه  23 می فرماید :

اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَديثِ كِتاباً مُتَشابِهاً مَثانِيَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلينُ جُلُودُهُمْ وَ قُلُوبُهُمْ إِلى‏ ذِكْرِ اللَّهِ ذلِكَ هُدَى اللَّهِ يَهْدي بِهِ مَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُضْلِلِ اللَّهُ فَما لَهُ مِنْ هادٍ

خدا نيكوترين سخن را نازل كرد، كتابى كه [آياتش در نظم، زيبايى، فصاحت، بلاغت و عمق محتوا] شبيه يكديگر است، مشتمل بر داستان‏هاى پندآموز [و امر، نهى، وعده، وعيد، حلال و حرام‏] است؛ از شنيدن آياتش پوست كسانى كه از پروردگارشان مى‏هراسند به هم جمع مى‏شود، آن گاه پوستشان و دلشان به ياد خدا نرم مى‏گردد و آرامش مى‏يابد. اين هدايت خداست كه هر كه را بخواهد به آن راهنمايى مى‏كند؛ و هر كه را خدا [به كيفر كفر و عنادش‏] گمراه كند، او را هيچ هدايت‏كننده‏اى نخواهد بود.

«حديث» به معناى سخن و گفتار است و مراد از حديث در اين آيه، قرآن است و «احسن الحديث» بودن قرآن به خاطر جامعيّت، حقّانيّت، استوارى، فصاحت و بلاغت قرآن است‏[1]

منظور از بهترين حديث در جمله‏" اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِيثِ" قرآن كريم است و كلمه" حديث" به معناى سخن است، هم چنان كه در آيه‏" فَلْيَأْتُوا بِحَدِيثٍ مِثْلِهِ" «طور آیه 34» و نيز در آيه‏" فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَهُ يُؤْمِنُونَ" «مرسلات آیه 50»، نيز به همين معنا است. پس قرآن بهترين سخن است، به خاطر اينكه مشتمل است بر محض حق، حقى كه باطل بدان رخنه نمى‏كند، نه در عصر نزولش، نه بعد از آن، و نيز به خاطر اينكه كلام مجيد خداست.[2]

و بخاطر همین است که علی علیه السلام فرمود:

وَ تَعَلَّمُوا كِتَابَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الْحَدِيثِ وَ أَبْلَغُ الْمَوْعِظَةِ وَ تَفَقَّهُوا فِيهِ فَإِنَّهُ‏ رَبِيعُ‏ الْقُلُوبِ‏ وَ اسْتَشْفُوا بِنُورِهِ فَإِنَّهُ‏ شِفاءٌ لِما فِي الصُّدُور [3]

و قرآن را بياموزيد كه نيكوترين گفتار است، و در آن انديشه نمائيد كه قرآن بهار دلها است (همه گونه گلهاى علوم و حكمتها در دل مى‏روياند) و بنور هدايت آن شفاء و بهبودى (از بيمارى جهل و نادانى) بخواهيد كه قرآن شفاى (بيمارى) سينه‏ها است [4]

  

شکوه کلام اهل بیت عصمت و طهارت

بهترین کلامها از قرآن ناطق اهل بیت عصمت و طهارت

عبد السّلام بن صالح هروى گويد: شنيدم حضرت رضا عليه السّلام مى‏فرمود:

 رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا رحمت خدا بر بنده‏اى باد كه امر ما را زنده دارد.

عرض كردم: امر شما چگونه زنده گردد؟ گفت: علوم ما را فراگيرد و آن را به مردم نيز بياموزد، لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ‏ كَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا زيرا اگر مردم زيبائى و شكوه سخن ما را دريابند حتما بما گرايش پيدا مى‏كنند و پيرو ما مى‏شوند،[5][6]

 

جانشینان پیامبر

روایات اهل بیت عصمت و طهارت بهترین کلام

امام رضا علیه السلام فرمود که پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله  سه مرتبه فرمودند:‏ اللَّهُمَّ ارْحَمْ خُلَفَائِي

خدايا جانشينان مرا رحمت كن.

گفته شد، اى فرستاده خدا جانشينان تو چه كسانى هستند؟  (قِيلَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ وَ مَنْ خُلَفَاؤُكَ)

فرمود، كسانى كه بعد از من مى‏آيند و سخنان و سنت مرا براى مردم روايت مى‏كنند و به مردم مى‏آموزند

الَّذِينَ‏ يَأْتُونَ‏ مِنْ‏ بَعْدِي‏- وَ يَرْوُونَ‏ أَحَادِيثِي وَ سُنَّتِي- وَ يُعَلِّمُونَهَا النَّاسَ مِنْ بَعْدِي.[7]

 معرفی هفت جلد کتاب از قرآن و سنت حاوی بهترین و جذاب ترین مطالب قرآنی و حدیثی از این حقیر ناچیز که در مطالب مربوطه در قسمت پایین  همین صفحه توضیحات آنها را میتوانید بخوانید

1)      3 جلد فنون و مهارتهای تبلیغی در ارائه مفاهیم قرآنی و روایی

2)      1 جلد 110 کلید واژه حجاب و عفاف و زمینه های آن در قرآن

3)      1جلد اقتصاد و فرهنگ در 350 عامل زیاد شدن رزق و روزی

4)      2 جلد چهل حدیث رضوی با علائم ریاضی همراه با مسابقات

برای خریدن این کتابها می توانید با این شماره تماس بگیرید:

09133101687

کلید واژه ها:

بهترین ,مطالب ,کلام  ,دریای ,توفیق ,قرآن ,عترت ,گوينده ,شنونده ,زمر ,أَحْسَنَ ,الْحَديثِ ,شکوه ,عصمت ,طهارت ,ناطق ,جانشینان ,پیامبر,معرفی ,هفت ,کتاب

 

 



[1] - تفسير نور    ج‏8    161    

[2] - ترجمه تفسير الميزان    ج‏17    388    

[3] - تحف العقول / النص / 150 / خطبته ع المعروفة بالديباج  
نهج البلاغة (للصبحي صالح) / / 164 / فضل القرآن  
عيون الحكم و المواعظ (لليثي) / / 202 / الباب الثالث مما ورد من حكم أمير المؤمنين علي بن أبي طالب ع في حرف التاء

تصنيف غرر الحكم و درر الكلم / / 112 / تلاوة القرآن  
شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد / ج‏7 / 221 / 108 و من خطبة له ع  

وسائل الشيعة / ج‏6 / 167 / 1 باب وجوب تعلم القرآن و تعليمه كفاية و استحبابه عينا  
الفصول المهمة في أصول الأئمة (تكملة الوسائل) / ج‏3 / 317 / باب 48 - استحباب تعلم الناس القران و تعليمه الناس عينا و وجوبه كفاية  

بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏74 / 290 / باب 14 خطبه صلوات الله عليه المعروفة  
تفسير نور الثقلين / ج‏2 / 307 / [سورة يونس(10): الآيات 47 الى 62]  

[4]- ترجمه و شرح نهج البلاغة (فيض الإسلام)، ج‏2، ص: 340

[5] - معاني الأخبار / ترجمه محمدى ؛ ج‏1 ؛ ص397

[6] - عيون أخبار الرضا عليه السلام / ج‏1 ص307 باب 28 باب فيما جاء عن الإمام علي بن موسى ع من الأخبار المتفرقة  
معاني الأخبار ص 180 / باب معنى قول الصادق ع من تعلم علما ليماري به السفهاء أو يباهي به العلماء أو ليقبل بوجوه الناس إليه فهو في النار
 
الدرة الباهرة من الأصداف الطاهرة با ترجمه (ط - القديمة) / ترجمه‏فارسى ص 5  

نوادر الأخبار فيما يتعلق بأصول الدين (للفيض) ص 18 / باب الحث على طلب العلم و تعليمه  
الوافي / ج‏1ص 215  
 
الهدايا لشيعة أئمة الهدى (شرح أصول الكافي للمجذوب التبريزي) / ج‏1ص 442      
وسائل الشيعة / ج‏27 ص92 باب 8 باب وجوب العمل بأحاديث النبي ص و الأئمة ع المنقولة في الكتب المعتمدة و روايتها و صحتها و ثبوتها  
بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏2 ص 30  باب 9 استعمال العلم و الإخلاص في طلبه و تشديد الأمر على العالم  

جامع أحاديث الشيعة (للبروجردي) / ج‏22 / 732 / (56) باب حكم القصاص و العشار و الدباغ و النقيب و العريف و البريد  

[7] - صحيفة الإمام الرضا عليه السلام / / 56 / متن الصحيفة
وسائل الشيعة / ج‏27 / 92 / 8 باب وجوب العمل بأحاديث النبي ص و الأئمة ع المنقولة في الكتب المعتمدة و روايتها و صحتها و ثبوتها  
بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏2 / 144 / باب 19 فضل كتابة الحديث و روايته  
مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل / ج‏17 / 287 / 8 باب وجوب العمل بأحاديث النبي و الأئمة ص المنقولة في الكتب المعتمدة و روايتها و صحتها و ثبوتها  
الحياة / ترجمه احمد آرام / ج‏2 / 449 / حديث  

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :

حديث

    قال علی علیه السلام : وَ الشُّبْهَةُ عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: إِعْجَابٍ بِالزِّينَةِ وَ تَسْوِيلِ النَّفْسِ وَ تَأْوِيلِ الْعِوَج‏ وَ لَبْسِ الْحَقِّ بِالْبَاطِلِ.

    شبهه(که از ارکان کفر است ) بر چهار شعبه است: اعجاب و خوش آمدن از زينت، و فريب دادن نفس، و توجيه كجروى‏ها، و پوشاندن حق به باطل

    كتاب سليم بن قيس الهلالي ؛ ج‏2 ؛ ص951

لينک هاي مفيد