Delicious facebook RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 57842
تعداد مشاهدات : 7503

آیه بخت گشایی موفقیت در ازدواج

آیه بخت گشایی موفقیت در ازدواج

آیه بخت گشایی موفقیت در ازدواج زوجیت و همسر یابی راه حل دختران بی شوهر راه حل پسران بی همسر

آیه بخت گشایی

موفقیت در ازدواج

زوجیت و همسر یابی

راه حل دختران بی شوهر

راه حل پسران بی همسر

سوره ذاریات آیه 49 وَ مِنْ كُلِّ شَيْ‏ءٍ خَلَقْنا زَوْجَيْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ

و از هر چيزى جفت هم آفريديم (مانند نر و ماده در حيوانات و گياهان) شايد متذكر شويد (كه زوجيت و شركت از صفات ممكن است نه واجب).

برای بخت گشایی راههای مختلفی داریم یکی از آن راهها این است که :

انسان اگر آیه 49 سوره ذاریات را با وضو و با اخلاص و رو به قبله بنویسد و  به گردن خود بیندازد و یاه همراه خود داشته باشد  اثر وضعی این آیه شریفه این است که انشاالله صاحب زوج شریف می شود.

فقط نکته ی قابل توجه، این است که آن دختران و پسران عزیز و  محترم که این آیه بسیار شریف را همراه دارند باید به دو نکته مهم توجه کنند:

1)       این کلمه زوج در این آیه  به قرینه مِنْ كُلِّ شَيْ‏ءٍ همه اشیاء عالم را فرا می گیرد و قابل توسعه هست که خداوند  همه آنها را زوج آفریده است و فقط یکه چیز زوج نیست و آن خداوند تبارک وتعالی هست پس این شخص به قرینه " لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ‏" باید  گفتار و رفتارش بوی وحدانیت و توحید بدهد و در گفتار و رفتارهای خودش فقط خداوند را در نظر داشته باشد. و بداند که دوگانگی از ویژگی های مخلوقات است.

بنا به روایت[1] امام رضا علیه السلام (فداشون بشیم) فرمودند خداوند" اشياء جهان را متضاد آفريده، تا روشن شود براى او ضدى نيست، و آنها را با هم قرين ساخته، تا معلوم شود قرينى براى او نيست، نور را ضد ظلمت، و خشكى را ضد ترى، و خشونت را ضد نرمش، و سرما را ضد گرما قرار داده، در عين حال اشياء متضاد را جمع كرده و موجودات نزديك بهم را از هم جدا نموده تا اين جدايى دليل بر جدا كننده و آن پيوستگى دليل بر پيوند دهنده باشد، و اين است معنى‏ وَ مِنْ كُلِّ شَيْ‏ءٍ خَلَقْنا زَوْجَيْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ‏"  

 

2)       نکته دوم این است که  با توجه به آیه بعدی فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ إِنِّي لَكُمْ مِنْهُ نَذِيرٌ مُبِينٌ باید این شخص به سوی خداوند فرار کند و تعبیر فرار چقدر جالب است که این معنا را گوشزد می کند کان انسان در برابر یک حادثه وحشتناکی قرار گرفته است که باید سریع فرار کند و به سوی یک پناهگاهی پناه گیرد که بهترین پناهگاه خداوند و ذکر و یاد او هست و به منطقه توحید که پر از امن و امان است وارد شود

 

 

 



[1] -  الإحتجاج على أهل اللجاج، ج‏2، ص: 400

التوحيد للصدوق         37    2 باب التوحيد و نفي التشبيه‏

 الميزان فى تفسير القرآن، ج‏6، ص: 100

تفسير الصافى، ج‏3، ص: 195

كتاب التفسير، تفسیر عیاشی  ج‏2، ص: 294

 

 

 




 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :

حديث

    وَ قَالَ الصَّادِقُ ع لَا تُعْطُوا الْعَيْنَ حَظَّهَا مِنَ النَّوْمِ فَإِنَّهَا أَقَلُّ شَيْ‏ءٍ شُكْرا إرشاد القلوب إلى الصواب ج‏1 92 الباب الثاني و العشرون في فضل صلاة الليل

    حضرت صادق عليه السّلام فرمود: چشمتان را زياد بخواب عادت ندهيد زيرا كه كمتر سپاسگزارى ميكند ( آنرا بیدار نگهدارید برای عبادت بیشتر و کارهای خیر )

لينک هاي مفيد